Hyundai IONIQ - zielone auto w trzech odsłonach


elektryczny Hyundai IONIQ

Hyundai IONIQ to model przygotowany z myślą o napędach alternatywnych. Płyta podłogowa oraz rozmieszczenie elementów wnętrza opracowane zostało pod kątem instalacji silnika elektrycznego, a także baterii oraz gniazd do ładowania. Samochód występuje w trzech odmianach: hybrid, plug-in oraz nadchodzącej electric.


Hyundai IONIQ hybrid


Tradycyjna wersja hybrydowa zwraca uwagę przede wszystkim jednostką benzynową o mocy 105 KM, która połączona jest z silnikiem elektrycznym generującym 43,5 KM. Na osiągi auta wpływ ma moc systemowa 141 KM, dająca przyspieszenie do 100 km/h w 10,4 s. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 1,56 kWh, co pozwala na pokonywanie krótkich odcinków bez użycia silnika benzynowego. W trybie ekonomicznym znacznie ogranicza emisję CO2.

Hyundai IONIQ plug-in


Model plug-in wyposażony jest w znacznie większy akumulator o pojemności 8,9 kWh. Pozwala na przejechanie 50km bez udziału silnika spalinowego, takiego samego jak w hybrydzie. Motor elektryczny jest jednak mocniejszy, ponieważ generuje 61 KM. Akumulator litowo-jonowy może być ładowany na stacji lub w sieci domowej, dzięki czemu na niedużych dystansach nie trzeba w ogóle korzystać z benzyny.



Hyundai IONIQ electric


W kwietniu nastąpi premiera Hyundai IONIQ electric, który będzie pierwszym na rynku europejskim samochodem w pełni elektronicznym. Posiadać będzie inną niż hybrydowy IONIQ konstrukcję układu napędowego i będzie od niego droższy. Samochód elektryczny ma czerpać energię z akumulatora 28 kWh i osiągać moc 120 KM. Akumulator da zasięg ok. 280 km, przyspieszenie pojazdu wyniesie do 100 km/h w 9,9s. Prędkość maksymalna to 165km/h.

Wszystkie 3 opcje prezentują się wspaniale, szkoda że na polskim rynku dostępne są jedyne wersje hybrid i electric.



Teks przygotowany we współpracy z Blogiem motoryzacyjnym MotoWeek.pl

Komentarze