Hyundai IONIQ to model przygotowany z myślą o napędach
alternatywnych. Płyta podłogowa oraz rozmieszczenie elementów wnętrza
opracowane zostało pod kątem instalacji silnika elektrycznego, a także baterii
oraz gniazd do ładowania. Samochód występuje w trzech odmianach: hybrid,
plug-in oraz nadchodzącej electric.
Hyundai IONIQ hybrid
Tradycyjna wersja hybrydowa zwraca uwagę przede wszystkim
jednostką benzynową o mocy 105 KM, która połączona jest z silnikiem
elektrycznym generującym 43,5 KM. Na osiągi auta wpływ ma moc systemowa 141 KM,
dająca przyspieszenie do 100 km/h w 10,4 s. Akumulator litowo-jonowy ma
pojemność 1,56 kWh, co pozwala na pokonywanie krótkich odcinków bez użycia
silnika benzynowego. W trybie ekonomicznym znacznie ogranicza emisję CO2.
Hyundai IONIQ plug-in
Model plug-in wyposażony jest w znacznie większy akumulator
o pojemności 8,9 kWh. Pozwala na przejechanie 50km bez udziału silnika
spalinowego, takiego samego jak w hybrydzie. Motor elektryczny jest jednak
mocniejszy, ponieważ generuje 61 KM. Akumulator litowo-jonowy może być ładowany
na stacji lub w sieci domowej, dzięki czemu na niedużych dystansach nie trzeba
w ogóle korzystać z benzyny.
Hyundai IONIQ electric
W kwietniu nastąpi premiera Hyundai IONIQ electric, który
będzie pierwszym na rynku europejskim samochodem w pełni elektronicznym.
Posiadać będzie inną niż hybrydowy IONIQ konstrukcję układu napędowego i będzie
od niego droższy. Samochód elektryczny ma czerpać energię z akumulatora 28 kWh
i osiągać moc 120 KM. Akumulator da zasięg ok. 280 km, przyspieszenie pojazdu
wyniesie do 100 km/h w 9,9s. Prędkość maksymalna to 165km/h.
Wszystkie 3 opcje prezentują się wspaniale, szkoda że na polskim rynku dostępne są jedyne wersje hybrid i electric.
Teks przygotowany we współpracy z Blogiem motoryzacyjnym MotoWeek.pl
Komentarze
Prześlij komentarz